julafton

ligger här i sängen med det vanliga julpirret i magen och kan knappt bärga mig tills jag får gå och kolla i julstrumpan utanför min dörr.

tjugo år fyllda och fortfarande börjar jag julafton med att gå in till mamma och pappa, krypa ner i deras dubbelsäng och vänta på att pappa ska göra klart frukosten - för att sedan ligga och asgarva till tonerna av hans försök till "Vi  gratulerar". Jag, mamma och syrran har nämligen namnsdag, något som pappa varenda år måste släpa sig upp för och under suck och stön göra frukost på sängen åt oss alla tre. 

att få öppna namnsdagspaket och dricka varm choklad när snön glittrar utanför fönstret gör det inte sämre.

ÅH DET ÄR JUL

hoppas alla har en underbar dag,
GOD JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0