hej

Idag är det stora gråtardagen. Har gått omkring med en stor klump i magen sedan jag vaknade och kan för mitt liv inte begripa varför. Kanske är det bara vädret, det gråa och kalla ger mig minnen och en känsla av höst. Snart två veckors intensivt jobbande har också tagit ut sin rätt och jag känner mig likblek och trött in i själen. Efter att ha legat i dvala i över ett halvår är det inte lätt att återgå till tider och scheman, att alltid vara i farten. Hinner knappt träffa mina vänner längre känns det som, men det är ju faktiskt såhär det ska vara. Kommer väl in i rytmen igen antar jag.

Med pyjamas på sedan klockan åtta (värt!) sitter jag här och väljer mellan att ladda ner OC säsong 1 eller lägga mig i sängen och läsa Alkemisten (för femte miljonte gången). Jag saknar mina böcker så otroligt mycket, tar mig aldrig tid att bara ligga och läsa längre. Finns ingen underbarare än att få ligga nerbäddad helt själv och bara drömma sig bort hela natten. Då behövs ingen sömn! Men just nu behöver jag lite kärlek och gråtvänlig tv, så det får nog bli OC...

Trots dagens depp så är världen rätt okej för tillfället. Jag har läget under kontroll och livet flyter för en gångs skull på som det ska. Inga konstigheter :) Enda dippen idag är väl i så fall att Spotify har laggat, vilket är en katastrof för någon som är så beroende av musik som jag är. Var tvungen att leta fram några gamla bland-CD från gymnasietiden istället, men det är ju inte helt fel det heller!

Såhär långt och seriöst har jag nog aldrig skrivit i min blogg förut, men skyller på vädret för fy farao vilket konstigt humör jag är på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0